CEIP Urbanitzacions de Llucmajor

c Tord, 40. Puig de Ros

Escoleta matinera

Escoleta matinera

L’activitat es desenvolupa a partir de les 7.15 hores fins a les 9.00 hores i dóna resposta a la necessitat de les famílies de poder conciliar la vida laboral amb la familiar.

 

  • De 7.15 a 9.00 hores: 35€/mes no socis /30€ socis /2€ diaris eventuals.

  • De 8:00 a 9:00 hores: 25€/mes no socis/ 20€ socis /1,50 € diaris eventuals.


  • De 8.30 a 9.00 hores: Amb un preu de 20€/mes no socis, 15€/mes socis/ 1€ diari eventual.


   Les activitats que es desenvolupin a l’Escola Matinera estaran organitzades per una empresa contractada per l’APIMA amb aquesta finalitat. Els encarregats de portar-les a terme i planificar-les seran els mateixos monitors que les duguin a terme.

Activitats a desenvolupar:

Donades les característiques de la incorporació dels alumnes a l’Escola Matinera (de manera intermitent i constant) pensem que la millor manera de poder posar en marxa activitats de qualitat és fer-ho amb la metodologia de racons pels següents motius:

  • El joc pot esser supervisat i guiat per l’adult però no implica la participació constant d’aquest i permet al monitor anar a rebre altres infants i atendre les famílies que van arribant.

  • Normalment són jocs en que és fàcil introduir una nova incorporació d’un alumne una vegada s’ha començat el joc.

  • Ens permeten diferents agrupacions: parelles, petit grups, joc individual... un aspecte a tenir molt en compte quan es junten tants alumnes d’edats tant diferents.

  • Ens permeten adaptar-nos a edats diferents i diferents necessitats: hi pot haver racons de més o menys dificultat en un mateix espai i racons per estar més tranquils i relaxats i d’altres que precisin més atenció, concentració i/o moviment.

  • Ens donen diversitat d’activitats, ja que cada dia els infants troben diferents opcions i evitem que s’avorreixin.

  • És fàcil pactar unes normes comuns per tots els racons, senzilles i fàcils de respectar per tots.

 

Una vegada exposats els motius pels quals hem decidit muntar una Escola Matinera per racons, passem a detallar els racons que ens podrem trobar, les activitats que inclourà cada un d’ells i la distribució de l’espai. Cal afegir que les activitats de cada racó aniran variant cada trimestre i que ara s’expliquen totes, però que no coincidiran en espai-temps, ja que s’aniran alternant entre elles, segons la demana i motivacions dels infants:

  1. Racó de lectura: es disposarà un espai amb prestatges amb llibres i contes organitzats per nivells. Els infants podran triar si volen anar a llegir o mirar el conte a la taula o a l’espai de descans i relaxació destinat a tal fi. Els contes que podran trobar seran dels següents tipus: llibres de lectura d’imatges, contes escrits amb lletra de pal, contes escrits amb lletra lligada, contes escrits amb minúscula d’impremta, còmics... Seria ideal disposar d’una taula rodona petita i d’un matalàs amb coixins al terra o cortines per a que sigui un espai acollidor i en un ambient cuidat i relaxat.

 

  1. Racó de jocs de taula: que contengui jocs que ens permetin diferents agrupacions i que siguin de fàcil comprensió i de curta durada, com ara són el connecta 4, tres en ratlla, l’oca, dòmino, qui es qui?, trencaclosques...S’aniran afegint jocs tradicionals a la llarga del curs.

 

  1. Racó de jocs d’estora: disposarem d’una estora o tatami amb diferents jocs de construcció, cotxes, animals,...

 

  1. Racó de manualitats: es posarà a l’abast dels alumnes tots els estris necessaris per pintar, retallar, aferrar, fer plastilina, collars, polseres,... Aquest racó i les diferents manualitats a realitzar,s’aniran adaptant a les festes tradicionals de la nostra cultura.

 

  1. Racó de la caseta: enfocat a Educació Infantil amb pepes, cuineta, menjar, jocs de metges, joc de fer neteja... facilitant així el joc simbòlic i promovent la igualtat entre persones.

 

  1. Racó de jocs d’enginy: enfocat a Educació Primària, amb jocs de percepció i agudesa visual i/o de desenvolupament mental, per crear reptes als infants més competitius. Alguns exemples d’aquests jocs podrien ser: jeroglífics amb missatges secrets, sopa de lletres, cerca les 7 diferències, jocs matemàtics, enigmes, il·lusions òptiques, jocs de memòria, jocs de lògica...

Els racons s’anirien posant en marxa periòdicament per no saturar als infants d’informació i opcions i per evitar que perdin l’interès pels racons si funcionen tots durant tot l’any.